TV ‘N1’ nije registrovana u BiH i vlasnik nema BH državljanstvo

Nakon što je Fahrudin Radončić, lider SBB-a, digao glas i srbijanskom tajkunu Draganu Šolaku svojim stavom i izjavom stavio do znanja da neće moći otimati bh. resurse kao do sada, reagirali su i predstavnici udruženja za zaštitu intelektualnog vlasništva, autorskih prava i muzičkih stvaralaca, piše Dnevni avaz.

 

Pandorina kutija

Lider SBB-a prošle se sedmice u nekoliko navrata našao na udaru ove televizije, koja je u vlasništvu kragujevačkog tajkuna. Šolak se kao vlasnik N1 godinama putem svoje kompanije “Telemach” bogati na račun „BH Telecoma“ i „Elektroprivrede BiH“ tako što besplatno koristi više od 30.000 električnih stubova za prijenos svog signala. Također, uporno pokušava na isti način oteti telekomunikacijske podzemne kanalice „BH Telecoma“, „Eroneta“ i „M:tela“ i da diljem FBiH na postojeće ulične stubove zakači svoje kablove, a da nikoga ništa nije pitao ili blagovremeno platio.

Dobro upućeni tvrde da se radi o višemilionskim krađama. Pitanje je i kako neko može imati 150 zaposlenih novinara, proizvoditi sate programa u BiH, a nije registriran kao emiter, iako se naizgled bavi tom djelatnošću i direktno utječe na javno mnijenje.

Reagirali su i predstavnici Udruženja za zaštitu prava proizvođača fonograma „Fonogram“, Asocijacije kompozitora – muzičkih stvaralaca (AMUS) i Asocijacije izvođača i svirača (AIS), koji su u ime 10.000 autora, koliko članova broje ova tri udruženja, zbog Šolakovog nezakonitog poslovanja udarili šakom o sto!

Ahmed Švrakić, predsjednik Upravnog odbora „Fonograma“, za „Avaz“ naglašava da su i ljudi iz EU upoznati s problemom zvani N1.

– U EU imaju informacije o svim neregularnostima koje se rade u BiH, a jedna od njih su mediji. A onda su postavili pitanje za N1 televiziju, jer i oni u Evropskoj uniji znaju da je N1 televizija, da to nije produkcijska kuća, i pitali su nas šta uraditi s njom, kako je moguće da su im državne institucije dozvolile da rade nezakonito – kaže Švrakić.
On dalje navodi da je ovim problemom, dakle pričom o Televiziji N1, koja je registrirana kao produkcijska kuća, otvorena Pandorina kutija.
– Jer, sada se svi ostali mediji, televizije, mogu na isti način registrirati i raditi u biti nacrno te izbjegavati obaveze prema ovoj državi – ističe Švrakić i dodaje da će Udruženje „Fonogram“ tužiti N1 zato što ne ispunjava obaveze prema fonogramima.  

Ko je kriv

Lejla Trnčić, generalna direktorica Stručne službe AMUS-a, kaže da N1 nisu mogli čak ni tužiti zato što su od Regulatorne agencije za komunikacije dobili informaciju da ta televizija nema sjedište u BiH.- Poslali su nam jedan vrlo štur odgovor. Ja sam se raspitivala u zemljama okruženja. Oni sa N1 nešto su se pravdali da su oni ogranak CNN-a, ali to nema veze sa CNN-om. Oni su oštetili AMUS za sve ove godine svog djelovanja, a i dalje nam nanose štetu. Smatramo da je RAK krivac za ovo – kaže Trnčić.

Vlasnik mora biti državljanin BiH

– Zakon u BiH kaže da vlasnik televizije mora biti državljanin BiH. Džaba nama one tri hiljade odgovora na Upitnik, kada mi ovu formu o zaštiti intelektualnog vlasništva nismo riješili praktično, a svi vrlo dobro znamo koliko u Evropskoj uniji insistiraju na tome – dodaje Ahmed Švrakić.

Izvor Globarcir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *